ჟურნალმა Forbes-მა გამოაქვეყნა ყველაზე საშიში ავტომობილების სია. მათ ქრაშ-ტესტებში დაიმსახურეს ყველაზე ცუდი შეფასებები. მართალია, ავარიები ძირითადად მძღოლების მიზეზით ხდება, მაგრამ შეჯახებისას სწორედ ავტომობილზეა დამოკიდებული ტრავმების სიმძიმე. მაგ. IIHშ-ის ქრაშ-ტესტების ანალიზის თანახმად, შეჯახებისას კომპაქტური ავტომობილები გაცილებით მეტად დეფორმირდება, სამაგიეროდ მსხვილგაბარიტიანებში გადაბრუნების მეტი ალბათობაა.
ყველაზე საშიში ავტომობილების სია შედგა 2010 წლის ავტომობილების შეჯახებაზე გამოცდის შედეგებით IIHS ქრაშ-ტესტებზე. თითოეული დარტყმის შემდეგ მოწმდება მანეკენებზე მიყენებული ტრავმები 28 წერტილში ფრონტალური დარტყმებისა და 37 წერტილში გვერდითი დარტყმების დროს. თითოეულ წერტილს შეესაბამება გარკვეული შეფასება. შეფასება “ცუდი” ნიშნავს მძღოლის ან/და მგზავრების მძიმე ან სასიკვდილო ტრავმებს. “კარგი” კი – მცირე ტრავმას ან საერთოდ მის არარსებობას. შემდეგ ყველა დარტყმის ქულა ჯამდება და მიიღება საბოლოო შედეგი. რაც უფრო კარგი შედეგია, მით მეტია მინიჭებული ქულა. მაქსიმალური შეფასებაა 12.
თუმცა Forbes ხასგასმით აღნიშნავს, რომ რომელიმე მოდელის მოხვედრა “ცუდის” კატეგორიაში ჯერ კიდევ არ ნიშნავს იმას, რომ ამ ავტომობილით მგზავრობა არ შეიძლება. ბევრმა მათგანმა 12-იდან 10 ქულა დააგროვა და მხოლოდ იმიტომ მოხვდა სიაში, რომ სხვებს ოდნავ ჩამორჩა.
Chevrolet Aveo
სეგმენტი: მიკრო/მინი ავტომობილი
პირდაპირი შეჯახება (შეფასება): დასაშვები
გვერდითი შეჯახება (შეფასება): ზღვრულად დასაშვები
გადაბრუნების შეფასება: ზღვრულად დასაშვები
საერთო ქულა: 7 (12 შესაძლებლიდან)
ამ სეგმენტში გამარჯვებულის ქულა: 11
Mitsubishi Galant
სეგმენტი: საშუალო კლასის სედანი
პირდაპირი შეჯახება (შეფასება): კარგი
გვერდითი შეჯახება (შეფასება): კარგი
უკანა შეჯახება (შეფასება): ზღვრულად დასაშვები
საერთო ქულა: 10 (12 შესაძლებლიდან)
ამ სეგმენტში გამარჯვებულის ქულა: 12
Chrysler PT Cruiser
(უსაფრთხოების სტანდარტული გვერდითი ბალიშებით)
სეგმენტი: კომპაქტური ავტომობილი
პირდაპირი შეჯახება (შეფასება): კარგი
გვერდითი შეჯახება (შეფასება): ცუდი
უკანა შეჯახება (შეფასება): ცუდი
გადაბრუნების შეფასება: ზღვრულად დასაშვები
საერთო ქულა: 6 (12 შესაძლებლიდან)
ამ სეგმენტში გამარჯვებულის ქულა: 12
Cadillac STS
სეგმენტი: ლუქსის კლასის დიდი სედანი
პირდაპირი შეჯახება (შეფასება): კარგი
გვერდითი შეჯახება (შეფასება): დასაშვები
უკანა შეჯახება (შეფასება): ცუდი
საერთო ქულა: 8 (12 შესაძლებლიდან)
ამ სეგმენტში გამარჯვებულის ქულა: 12
Jeep Wrangler 2-კარიანი
სეგმენტი: მცირე SUV
პირდაპირი შეჯახება (შეფასება): კარგი
გვერდითი შეჯახება (შეფასება): ცუდი
უკანა შეჯახება (შეფასება): ზღვრულად დასაშვები
საერთო ქულა: 8 (12 შესაძლებლიდან)
ამ სეგმენტში გამარჯვებულის ქულა: 12
Nissan Titan
სეგმენტი: დიდი პიკაპი
პირდაპირი შეჯახება (შეფასება): კარგი
გვერდითი შეჯახება (შეფასება): ზღვრულად დასაშვები
უკანა შეჯახება (შეფასება): კარგი
საერთო ქულა: 10 (12 შესაძლებლიდან)
ამ სეგმენტში გამარჯვებულის ქულა: 12
Mercury Grand Marquis
სეგმენტი: დიდი სედანი
პირდაპირი შეჯახება (შეფასება): კარგი
გვერდითი შეჯახება (შეფასება): ზღვრულად დასაშვები
უკანა შეჯახება (შეფასება): ზღვრულად დასაშვები
საერთო ქულა: 8 (12 შესაძლებლიდან)
ამ სეგმენტში გამარჯვებულის ქულა: 12